Wat zijn dynamische prijzen?
Een vaste prijszetting hanteren zorgt onvermijdelijk voor gemiste boekingen en inkomsten. Met dynamische prijzen stel je je prijzen in realtime bij op basis van belangrijke marktfactoren zoals vraag en concurrentie, maar ook op basis van jouw voorraad vrije kamers.
De voordelen zijn duidelijk:
- Competitieve prijzen gebaseerd op marktdata & vraag
- Meer kans op reserveringen
- Hogere inkomsten per beschikbare kamer (RevPAR)
Verlies geen tijd met het wijzigen van prijzen
Handmatig trends in de markt monitoren en de prijzen van je hotel erop afstemmen kan een tijdrovende, inefficiënte taak zijn. De Pricing Manager vereenvoudigt dit proces door prijsoptimalisatie te automatiseren, waardoor jij elke dag uren tijd wint.
Het resultaat?
- Maak datagestuurde beslissingen. Zeg vaarwel tegen giswerk met een prijsstrategie gebaseerd op data-analyse en AI.
- Krijg een voorsprong op je concurrentie. Blijf steeds de concurrentie voor met optimale kamerprijzen.
- Bespaar tijd. Automatiseer je prijszetting en besteed je aandacht aan andere taken.
Verdien meer op je boekingen met dynamische prijzen
Beperkt de prijsstrategie van je hotel zich tot seizoensafhankelijke prijzen? Maak gebruik van dynamische prijzen om je prijsbeleid winstgevender te maken en ervoor te zorgen dat je prijzen steeds de schommelingen in de markt volgen. Onze slimme pricing tool stelt de beste prijzen voor je kamers voor op basis van data en AI om je kameropbrengsten te maximaliseren.
Automatiseer de prijszetting van je hotel op alle kanalen
Het hanteren van dynamische prijzen kan complex en foutgevoelig zijn, zeker als je meerdere distributiekanalen gebruikt om je kamers te verhuren. Je kan dit proces automatiseren dankzij onze Pricing Manager geïntegreerd met de Cubilis Channel Manager. Op die manier worden de aanbevolen prijzen automatisch bijgewerkt op al je boekingskanalen.